DomůRecenzeLíčeníEventsLifestyleMy Beauty ProfileKontakt

středa 6. února 2013

Co se stane, když si přečtete příbalový leták part 1...

Ahoj dámy,
Dneska tu mám jeden trochu out off topic článek. Nevím jak Vy, ale každou zimu (poslední asi 4 roky) si připadám taková nějaká divná až nesvá. Ale až tuto zimu je to opravdu nesnesitelné a tak jsem začala pátrat, čím by to tak mohlo být...

Začala jsem tím, že jsem se podívala zpátky na mou životozprávu. Přiznám se nikdy nebyla moc dobrá, ale nijak zásadně se nezměnila.
Jedeme dál a tak jsem začala pátrat v tom co mi všechno za těch pár let bylo... Tam jsem se taky moc nedopátrala
A v neposlední řadě jsem si probrala všechny léky, které beru. Moc jich není a nejsou to třeba ani léky, ale doplňky stravy... Je to Panthenol (kapsle na vlasy), Feroglobin (na podporu krvetvorby) a nakonec Lunafem (antibaby).

Panthenol sám o sobě mi nijak neuškodil (článek o něm rozhodně bude), Feroglobin také né a tak zbývala poslední možnost a to Lunafem. Tak jsem si hezky najela na TUTO stránku (nebo viz níže, z tohoto zdroje) a tak si pročítala všechny informace a pomalu trnula.

Lunafem

zdroj
Vedlejší účinky...
Závažné nežádoucí účinky
Závažné reakce spojené s užíváním pilulky, stejně tak i s nimi spojené příznaky jsou popsány v odstavcích: “Pilulka a trombóza/ Pilulka a rakovina”.
Prosíme, přečtěte si tyto odstavce pro podrobné informace a případně kontaktujte svého lékaře. 

Další možné nežádoucí účinky
Následující nežádoucí účinky byly popsány uživatelkami antikoncepčních pilulek, i když nemusely být pilulkou způsobeny. Tyto nežádoucí účinky se mohou vyskytnout zejména v několika prvních měsících užívání a obvykle se časem zmírňují.

Orgánový systém           
Časté (1/100)   
Méně časté (1/1000 and <1/100)            
Vzácné (< 1/1000)

Oční poruchy zhoršená snášenlivost kontaktních čoček
Poruchy zažívacího systému nevolnost, bolesti břicha zvracení, průjem             
Poruchy imunitního systému přecitlivělost
Abnormální klinické a laboratorní nálezy, zvýšení hmotnosti, snížení hmotnosti
Poruchy metabolismu a výživy zadržování tekutin        
Poruchy nervového systému bolesti hlavy migréna      
Psychiatrické poruchy depresivní nálada, změny nálady, snížení libida, zvýšení libida
Poruchy reprodukčního systému a choroby prsů bolest prsů, napětí prsů, zvětšení prsů, poševní výtok, sekrece z prsů
Poruchy kůže a podkoží vyrážka, kopřivka a další kožní poruchy (erythema nodosum, erythema, multiforme)



Potom, co jsem si tohle přečetla, tak jsem začala jen počítat, kolik že se mi povedlo těch něžádoucích účinků, za těch nějakých 6 let jeho užívání, nasbírat.
Malým výčtem - časté bolesti hlavy, furt jsem osypaná ekzémem (to se mi stávalo jen v zimě), poslední dobou vypadám jak zajebákovanej puberťák a to každodenní péči neflákám, už po 5min co mam v oku čočky, tak mě dřou, mam každej den oteklý nohy atd. atd.

A jak jsem to dočetla, tak se mi málem udělalo ještě jako koruna všeho z toho špatně. :D Tak jsem si pak hezky chvilu seděla a říkala si to neni možný, beztak si jen vymejšlím a nic mi není. Ale jak jsem o tom čím dál víc přemýšlela, tak jsem sama sebe přesvědčila, že asi bude stát za to, po 6ti letech mou antibaby vyměnit. Tak jsem se vesele objednala k doktorce a jsem zvědavá, co s tím provede.
Ale o tom až po provedení...

Navíc jsem se Vás holky moje drahé chtěla zeptat, s čím a jakou zkušenost máte Vy?
Přece jen těhotná být nechci a chci se dozvědět co všechno možné na českém trhu je 

A opět připomínám Valentýnskou GA ZDE 
soutěžíme do 10. 2, 2013!!!! 

13 komentářů:

  1. moja HAK je môj zodpovedný muž :) za celý život som ju brala asi dva mesiace, ale moje telo sa búrilo, tie zmeny, ktoré vo mne vyvolávala som nemohla odignorovať v žiadnom prípade. HAK v podstate similuje tehotenstvo, ovplyvňuje psychiku, telo, spôsobouje rakovinu krčka maternice, má toľko nežiadúcich účinkov, že by na ich vyčíslenie nestačila ani A3. Asi som ti veľmi nepomohla, ale keď sa pozriem na všetky ženy naokolo, ktoré sa po tridsiatke snažia otehotnieť a nedarí sa im to len kvôli dlhodobému braniu antiky... pre mňa je to obyčajné svinsvo, farmaceutický biznis a zlo v jednom, priznávam, som obrovský odporca antikoncepcie :) držím palce pri hľadaní čo najmenšieho zla pre tvoj organizmus :) (a v žiadnom prípade neodsudzujem žiadnu ženu, ktorá hak berie!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. snažim se, ale ze začátku právě to bylo super, vyřešila hodně problémů, ale problémy s ní, začaly až po pubertě... Tak uvidim, ale gratuluji k super chlapovi ;)

      Vymazat
  2. no ona by sa žiadna nemala brať viac ako nejaké 2-3roky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To sice ne, ale tak když to sedělo... nějak mě napadlo si leták u toho přečíst až teď :D

      Vymazat
    2. :))) ja som čítala leták hneď a teda nadšená som moc nebola:/ ale u každej nájdeš v príbalovom letáku takmer to isté, žiaľ:/

      Vymazat
    3. no já ho četla ale těch 6 let zpátky a nějak mě to nenapadlo to číst znova, až teď, jinak všechno okolo právě toho o antibaby vím hodně, všechno to za jak dlouho to měnit a tak, ale stejnak jsem si myslela, že jsem vyjímka :D su hold blond no :D

      Vymazat
  3. Já jsem vystřídala asi patery, šestery prášky. Měla jsem nepravidelné měsíčky, tak jsme zkoušeli různé druhy. Pak mého doktora napadlo vyzkoušet Nuvaring. Od té doby pravidelnost téměř na den a hlavně je to strašně pohodlné :) Žádné každodenní polykání tabletek a dráždění žaludku. Navíc Nuvaring uvolňuje hormony postupně, což mi přijde lepší než když člověk slupne tabletku a dostane nálož :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja som brala 6 mesiacov lieky a telo sa hned zacalo burit. Zvracala som, navaly tepla, bolesti hlavy. Kedze som mala 16 a tehotna som nechcela byt skusila som este naplaste. Boli fajn. Jedna naplast bola na tyzden takze som nemusela sledovat ci som si tabletku vzala alebo nie. Neskor po asi po 5 mesiacoch sa mi zacala v okoli naplasti vyhadzovat koza malimy virazkami! Vysadila som aj to a vtedy sa este len problemy zacali. Moje dni som nedostala niekedy aj pocas 2 mesiacov...dokonca viem, ze raz mi "meskali" dokonca az rok!!!! Teraz som rada, ze som vsetko toto vynehala a nebrala to dalej. Moje telo sa davalo dokopy cca 3-4 roky!

    OdpovědětVymazat
  5. Ja som používala HAK len pár mesiacov a musela som ju odstaviť pretože mi objavili vírus HPV pri ktorom sa HAK nesmie brať (vzniká z neho totiž rakovina krčka maternice). Každý mesiac jej používania som bola nervózna, nadmerne som sa potila a akné, ktoré som mala vždy a už bolo rokmi na ústupe sa len zhoršilo. Moja gynekologička moje sťažnosti akokeby ignorovala a keď mi museli vyoperovať krčok maternice tak povedala, že sa to zhoršilo vďaka HAK. Teraz používam niečo ako náplaste, ale vkladá sa to priamo "tam" a je to na chemickej báze ale pred rokom a pol som si ju zabudla dať a tak som si kúpila "tabletku po" čo je tiež dávka hormónov a až nedávno sa mi upravil menštruačný systém do normálu takže sa mi vďaka tej tabletke rozbúrila hladina hormónov na cca 15 mesiacov. Každý mesiac som mala príznaky podobné menopauze alebo tehotenstvu.

    OdpovědětVymazat
  6. Ja beriem HAK rok aj pár mesiacov a ja som s ňou len spokojná :) mala som len ti "dobré" vedľajšie účinky (zvýšenie libida, vyčistila sa mi pleť, schudla som, mám pravidelný menštruačný cyklus pri ktorom už nemám bolesti a zväčšili sa mi prsia). Používam Karhlu. :)

    Pozývam na Giveaway ktorá prebieha u mňa o krásne sako Gui Mattiolo: http://spwfashion.blogspot.sk/2013/02/giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  7. Tak já jsem donedávna brala Chloe, ale gynekolog mě upozornil, že už ji beru 5 let a pokud nepřestanu, mohlo by to mít zdravotní následky. Tak jsem ji vyměnila za o 30 Kč dražší Clormetin a jsem spokojená. Nepřibrala jsem po ní, jen mám trochu větší prsa, to v mém případě není na škodu :D A bolesti nemám žádné, fakt si nemůžu stěžovat...

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tě uklidním, že v tom nejsi sama.. Beru prášky skoro 8 let a poslední 2 roky mě hned několik problémů. Poslední dobou už je to dost nepříjemné, nevolnosti už se nedají vydržet (každý večer co si vezmu pilulku je mi hrozně blbě od žaludku), migrény se taky dostavily, bolesti prsou mě provází každý měsíc před pauzou a o snížení libida ani nemluvím.. Takže jsem objednaná k doktorce a jsem rozhodnutá na nějaký čas vysadit. Hlavně jsem hodně četla, že po vysazení má většina žen problém s tím, že se nedostaví menses, takže mám hrozný strach, že budu ještě běhat po doktorech aby mě dali dokupy :-/

    OdpovědětVymazat
  9. Nechcem Ti brať ilúzie ale takéto NÚ a účinky na organizmus majú všetky antibaby..... študujem 4.ročník farmácie tak o tom niečo viem, ja som tabletky vysadila už pred 2 rokmi, potom ako som priateľovi dala všetko prečítať. A sám uznal, že mám pravdu, veď chrániť sa dá aj inak. JE TO SVINSTVO a už v živote by som nedala túto tabletku do úst. DIeťa tiež ešte nechcem, ale proste chránime sa inak a hotovo, za moje zdravie mi to stojí.

    Po vysadení trvalo polroka kým sa telo vrátilo do normálu, kým som začala mať pravidelnú menštruáciu a kým odozneli všetky NÚ čo som mala, a že ich nebolo málo....migrény také, že som brala tabletky každý deň, neznášanlivosť čočiek , zmeny nálad, bolesť prsníka......
    Takže za mňa NIE NIKDY! a ak Vaši partneri neprijmu kondomy, tak potom sorry chodíte so sebcom.... a čo sa týka alergie na latex, mám ju taky, ale našla som si druh ktorý mi vyhovuje a nieje mi po ňom nič.... inak v 99% prípadoch je alergia na latex pouhá výmluva :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za Tvůj komentář :)